Czym jest CRM, czyli kompleksowa obsługa relacji z klientami przez EPESI

Niemożliwym jest dziś sprawna organizacja pracy przedsiębiorstwa bez szybkiej wymiany danych i informacji pomiędzy pracownikami. Stąd też niezbędne w mniejszych i większych firmach są oprogramowania CRM umożliwiające współpracę przez internet. Tylko dzięki takim rozwiązaniom pracownicy mogą szybko i sprawnie umówić się na spotkanie, wymienić dane, czy podzielić między sobą obowiązki. Jednym z popularniejszych programów CRM w Polsce i na świecie jest CRM EPESI.

Ten tekst mówi o konkretnym systemie CRM, zanim przejdziemy do analizy EPESI odpowiedzmy sobie na pytanie:

Co to jest CRM

System CRM pochodzi od angielskiego Customer Relationship Managment (system zarządzania klientami) to koncepcja w której kładziony jest nacisk na utrzymywanie długotrwałych relacji z klientem. Definicja CRM zakłada, że taniej jest utrzymać klienta niż pozyskać nowego.

Oprogramowanie CRM ma głównie za zadanie pomóc w poukładaniu relacji biznesowych, ale nie tylko, w zależności od złożoności programu CRM możemy go używać także jako:

  • narzędzia do ofertowania
  • program do zarządzania projektami
  • pomoc w ujednoliceniu elektronicznego obiegu dokumentów

Wdrożenie CRM nie zawsze jest łatwe, często należy odpowiednio przeszkolić pracowników i odczekać pewien czas kiedy system zacznie działać płynnie i optymalnie, ale tak jest ze zdecydowaną większością zmian w organizacji firmy. Ważniejszą kwestią od samego wdrożenia CRM jest odpowiedni wybór narzędzi, aby to zrobić pracodawca musi odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Do jakiej grupy klientów system ma być dostosowany?
  • Jaki dział/grupa pracowników ma z niego korzystać?
  • Co chcemy osiągnąć wprowadzając nowe narzędzia do organizacji pracy?

Po odpowiedzi na te pytania można zacząć rozglądać się za optymalnym narzędziem do budowania trwałych i solidnych relacji z klientami.

CRM EPESI – omówienie narzędzia

Niezbędna aplikacja dla firm
CRM EPESI jest prostą w obsłudze, ale złożoną w konstrukcji aplikacją o otwartym kodzie źródłowym, przeznaczoną dla firm. Umożliwia dzielenie się uporządkowanymi danymi oraz ich przechowywanie. Misją programu jest maksymalne ułatwienie organizacji pracy w firmie poprzez zapewnienie wszystkim pracownikom stałego dostępu do danych z dowolnego urządzenia mającego połączenie z internetem.

Konstrukcja modułowa
Na uwagę zasługuje modułowa konstrukcja aplikacji CRM EPESI. Taka budowa oprogramowania umożliwia użytkownikowi nieograniczone modyfikacje oraz rozszerzanie funkcjonalności. Warto zauważyć, że część modułów dostępna jest za darmo, podczas gdy pozostałe pojawiają się w systemie po uiszczeniu opłaty. Wszystkie moduły  1�7 darmowe jak i płatne, dostępne są w sklepie EPESI, do którego użytkownik może się dostać poprzez panel programu.

Podstawowe funkcje systemu CRM
Zakres możliwości CRM EPESI zależy od liczby zainstalowanych modułów. Najważniejsze z podstawowych funkcji, dostępnych bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat to:

  • przechowywanie i stały dostęp do danych teleadresowych
  • kalendarz z możliwością ustawienia alarmów
  • proste umawianie rozmów i spotkań
  • szybka komunikacja przez shoutbox
  • dostęp do wewnętrznej skrzynki e-mail
  • click2Fill  - funkcja szybkiego wypełniania formularzy

Poza wymienionymi funkcjami użytkownik może rozbudować swoja wersję aplikacji poprzez kupno płatnych modułów lub instalacje stworzonych przez siebie samodzielnie rozszerzeń.

Największe plusy i minusy CRM EPESI
Aplikacja CRM EPESI wyróżnia się wśród innych tego typu programów, pomimo dużej konkurencji na rynku. Jakie są najsilniejsze strony oraz ewentualne wady tego oprogramowania?

Zalety

  • kompleksowy program CRM z wszystkimi najpotrzebniejszymi funkcjonalnościami
  • łatwy w obsłudze
  • darmowa wersja demo
  • w 100% przetłumaczony na język polski
  • możliwość dostosowania funkcjonalności do własnych potrzeb
  • dostępność dziesiątek rozszerzeń w postaci modułów

Wady

  • wiele niezbędnych modułów dostępnych jest tylko za opłatą

CRM EPESI to nie bez powodu jedna z najpopularniejszych tego typu aplikacji. Zapewnia ona wszystko, czego oczekują klienci od oprogramowań CRM. Trzeba jednak liczyć się z koniecznością inwestycji w płatne rozszerzenia programu. Darmowe moduły zwykle okazują się niewystarczające nawet dla małych przedsiębiorstw.

Inne popularne systemy CRM

Oprócz omawianego tu EPESI na rynku znajdziemy także inne systemy crm, oto kilka z nich

Sugar CRM Community Edition – darmowy i popularny program dający funkcje podstawowego systemu CRM. Istnieje też wersją płatna dająca więcej możliwości.
SuiteCRM  - oparty na pomysłach programu wymienionego wyżej, możemy z jego pomocą kontrolować daty spotkań i rozmowy telefoniczne, możliwe jest także integrowanie systemu z Google MAPS.
Fat Free CRM – doskonały system na początek naszej przygody z systemami CRM jest łatwy w obsłudze, a co za tym idzie szybko opanujemy jego podstawowe funkcje.

Czy warto inwestować w system CRM?

Korzyści z systemu CRM są nie ocenione, pomagają one nam nie tylko w budowaniu relacji z klientami, ale także optymalizacji czasu pracy naszych pracowników. Ze swej strony polecamy wdrożyć system CRM już na początku działalności, mimo że będzie to trochę przerost formy nad treścią. Wiedza zdobyta już na początku zaprocentuje, gdzy przyjdzie nam zarządzać kilkunastoma projektami.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *